Nationale hengelsportdag 2011

Zaterdag, 7 mei 2011

Wat betekend de nationale hengelsportdag?

Nationale Hengeldag:
Vroeger mocht er van 1 april tot 1 juni niet worden gevist. In deze ‘gesloten tijd’ werd door sportvissers tandenknarsend uitgezien naar de feestelijke heropening van het visseizoen. Na de afschaffing van de gesloten tijd werd de laatste zaterdag van mei uitgeroepen als hét moment om jaarlijks het visseizoen symbolisch te openen.
Dat moment, de Nationale Hengeldag, valt in 2011 op zaterdag 28 mei. Een mooi moment om iedereen zelf te laten ervaren hoe leuk en spannend vissen eigenlijk is. Daartoe roepen wij zoveel mogelijk hengelsportverenigingen op om iedereen op Nationale Hengeldag de kans te geven dit gratis een keertje te proberen!
Hengelsportverenigingen kunnen een speciale dagvergunning downloaden en gebruiken als sjabloon voor een GRATIS Nationale Hengeldag dagvergunning. Volledig ingevuld en voorzien van een officieel verenigingsstempel kan zo iedereen eens kennismaken met jouw water en vooral ook met jouw vereniging! Een leuke kans om mensen enthousiast te maken voor het sportvissen en om nieuwe leden te werven. Vergeet daarom vooral niet iedereen die meedoet te registreren en misschien wel direct lid te maken! Download hieronder het sjabloon voor de dagvergunning voor 28 mei 2011 als .JPG, .DOC (Word) of .PDF!
Hengelsportverenigingen kunnen hieronder ook een blanco Nationale Hengeldag promotieposter en de handleiding "Maak zelf een poster" downloaden om de eigen activiteiten bij de hengelsportzaak, het clubhuis, buurthuis of de supermarkt aan te kondigen.

Tevens betekend dit voor de (wedstrijd)vissers dat er vanaf deze dag weer met wormen gevist mag worden.