Lage waterstanden leidt tot vissterfte

Zaterdag, 11 juli 2015

<br> <br>Beste bestuursleden,<br> <br>De beheereenheid wil de verenigingen vragen extra alert te zijn op mogelijke vissterfte n.a.v. lage waterstanden of dreigende droogval binnen ons stroomgebied.<br>Zie onderstaande mail van Waterschap Aa en Maas.<br> <br>Meldingen kunnen worden doorgegeven bij;<br>Waterschap Aa en Maas 088-1788000<br>Jeroen Spierings (voorzitter Beheereenheid Stroomgebied de Aa) 06-52630438<br> <br>Graag zouden wij verenigingen willen verzoeken om deze informatie te delen met de leden doormiddel van hun website.<br> <br>Met vriendelijke groeten,<br>Bestuur Beheereenheid Stroomgebied de Aa.<br> <br>Ter info<br>Sinds 18 juni jl. is een onttrekkingsverbod van kracht voor het beregenen uit oppervlaktewater. Dit geldt voor districten Boven en Beneden Aa en een groot gedeelte van Raam. Zie voor meer info bijgevoegd persbericht.<br> <br>De aanhoudende droogte heeft zijn effect op de peilen in onze oppervlaktewateren. Lage waterstanden en droogval op plaatsen waar dit meestal niet voorkomt zijn niet uit te sluiten. Dat heeft ook zijn effect op de visstand. Meldingen over mogelijke vissterfte n.a.v. de lage waterstand of dreigende droogval kunnen doorgegeven worden aan het waterschap. Kijk voor meer informatie op www.aaenmaas.nl. <br> <br>Met vriendelijke groet,<br> <br>Nol Plompen<br>Beleidsmedewerker Integraal Beleid<br>Waterschap Aa en Maas<br> <br>T +31 73 615 69 02<br>M +31 6 20 40 61 52<br>E nplompen@aaenmaas.nl<br><br> <br>www.aaenmaas.nl<br>Postbus 5049, 5201 GA 's-Hertogenbosch<br>088-1788000<br> <br>Aanwezig: ma t/m do<br> <br>