Verslag visles op Slothoevevijvers

Dinsdag, 7 juni 2016

Hierbij een verslag van de visles op de slothoevevijvers

Visles op de Slothoevevijver in Vinkel
Op woensdag 4 mei heeft HSV De Bleeken uit Heesch/Vinkel een visles gegeven op de Slothoevevijver in Vinkel, dit met hulp van enkele nationale topvissers en vrijwilligers van HSV De Bleeken. Er waren 17 kinderen uit verschillende omliggende dorpen op afgekomen. Het programma begon om 13:00 uur. Eerst was er een welkomst woord van onze voorzitter en toen werden de kinderen in 3 groepen verdeeld en begonnen we met de theorie. De theorie duurde anderhalf uur. Daarin kregen de kinderen te zien hoe je een tuigje moet maken: het uitloden van een dobber, de loodzetting en een haakje er aanmaken.
Nadat dit gebeurd was konden ze zelf aan de slag met tuigjes maken. Dit gebeurde met behulp van de viskoffers en de hengelsets die we van de Federatie Zuid-west-Nederland te leen hadden gekregen. Rond 15:00 uur gingen ze enthousiast met de gemaakte tuigjes naar de mooie vijver om te proberen een visje te vangen.
Het was prachtig weer maar de vis wilde niet meewerken. Na een half uur werden er toch enkele visjes gevangen, en toen bleek dat de vis hoog in het water zat hebben we de dobber bij iedereen ondieper gezet en werden er ook meer visjes gevangen.
Om 16:00 uur stopten we met vissen en ruimden we de spullen allemaal op. De voorzitter deed nog een zegje, en met een patatje en een frikadel of kroket en wat fris sloten we de dag af.
De kinderen hadden een hele leuke middag gehad en velen hadden belangstelling om ook daadwerkelijk lid te worden van de visclub en wedstrijden mee te gaan vissen.
We willen de Federatie hartelijk bedanken voor het beschikbaar stellen van de spullen.